Frågor och svar - Bloggdesign

DATUM 2011-08-09 - TID 02:23:04



Om du har gjort din design själv, skulle du kunna visa hur man får mellanrum mellan menyn och inläggen? samt lite andra designtips :)
- Ja alltså, denna fråga kommer nog få ett väldigt körigt svar, men jag lovade att svara på allt! :) Jag är ingen höjdare på att förklara heller, men here it goes!
För att få mellanrum mellan inläggen (Content) och menyn (Side) så är det inte svårare än att ändra lite siffror i ett par rader kod! 
Bara att logga in i bloggen sen Design>Redigera stilmall och sen leta upp de här två koderna ovanför. :)
Sen är det bara att ändra numrena på "left". Det är olika på vilka bloggdesigner man har, men det är bara att testa sig fram tills man får det perfekta resultatet! :)

Gällande andra designtips.. Så vet jag inte. Jag brukar varken göra designer åt andra eller hjälpa folk med design och kodning.. Dels för att jag inte orkar men även för att jag är riktigt dålig på att förklara saker... Jag är egoistisk, jag vet! Men jag kan rekommendera en riktigt bra blogg som går in väldigt grundläggande på väldigt många saker inom bloggvärlden gällande design och kodning. :) Denna blogg är www.tescho.se! Ni har säkert redan varit inne där, men jag tycker ni kan gå in dit igen och kika! För det är verkligen värt det, jag har lärt mig många saker från den sidan. :) Jag har den bloggen, www.designadinblogg.se och www.emmagency.blogg.se (Tyvärr, jag är ganska säker på att hon inte hjälper folk heller med kodning och sånt) att tacka för att jag kan de saker jag kan inom bloggdesign.

Hoppas de svaret dög! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin