Frågor och svar - del 1

DATUM 2011-08-08 - TID 23:31:45



Här kommer några av de frågor jag fått! Har inga speciella "kategorier" som de flesta brukar ha, typ som "Bloggen", "Personligt" etc, har bara svarat på frågorna i någorlunda ordning. :) Dock har jag två "speciella" frågor som jag ska ta upp i varsitt inlägg. :)

Hur många spadar har du hemma?
- Jag har faktiskt inte någon aning, men jag har koll på en speciell spade! Den är full av cement och är värdelös..


Om du skulle varit ett djur, vilket djur hade du då varit?

- Ett kattdjur tror jag! Eller det är iaf vad jag skulle vilja vara! Eller en riktigt söt hund i en snäll familj! :)


Hur träffades du och Oliver?

- Vi träffades via skolan, första dagen i gymnasiet. :) Eller jag kan inte säga att jag träffade honom där, för jag pratade aldrig med honom eller nåt då. Utan jag "träffade" han "på riktigt" på ett lärakänna-läger skolan hade ordnat ihop en torsdag under första veckan.


Hur "gick det till" när ni blev förälskade?

- Long story short.. Vi lärde känna varandra under lägret och vi satt och pratade i hur många timmar som helst på hans säng i det huset killarna skulle sova i. Det klickade direkt, det var jättespännande! Han visade massa korttrick och vi konstaterade att han hade "magical hands". Haha :D Vi pratade massvis på msn, varje gång jag loggade in på msn kollade jag alltid först efter hans namn på onlinelistan. (Vilket jag fortfarande gör..!) Minns första gången vi umgicks efter skolan, det var pinsamt. För vi satt mesta tiden i ett trapphus och gjorde väl vårt bästa för att slippa den pinsamma tystnaden.  När jag gick hemåt så fick jag ett sms, "Jag tror jag börjar gilla dig". (Eller nåt i den stilen.) Fjärilar, all over the place. Jag blev superglad, men samtidigt.. rädd. För jaag.. Jag hade redan pojkvän. *yikes!*
Månaderna gick, och tillslut blev det slut med jag och mitt ex. Det var "okänt" för mig, jag hade inte varit singel på ett väldigt långt tag. Jag och mitt ex hade ju vart tillsammans från 8:an tills lite in på början av gymnasiet. Dock hade vi inte vart tillsammans non-stop, men det hade ju alltid varit vi två, you know? I alla fall!
Jag sa att jag inte ville binda mig, än fast jag ville, med Oliver. Så under nån månad till så var jag singel, gjorde saker som singlar gör men sen kom jag på mig själv med hur dumt mitt val var. Så efter många om och men så blev vi tillsammans. :) Och det är det bästa som hänt mig, allvarligt talat! (Förlåt för det långa svaret, men det går inte att göra så himla mycket kortare..)


Kan jag få en andra chans :(?
- Fixade du inte första chansen så har du sumpat det!

Vad är det dummaste du gjort i ditt liv?
- Vet inte riktigt hur mycket jag vill gå in på det, men vi kan ju säga att de dummaste saker jag gjort någonsin var under tiden jag var singel mellan mitt ex och Oliver.

VÄLJ EN!
Mamma vs Pappa - Sorry, men kan inte bara välja en av mina egna föräldrar!
Kossor vs Grisar
Godis vs Glass
Marabou vs Dyrchoklad

Vad är din största dröm?
- Har nog ingen speciell dröm som jag siktar på att uppfylla. Men jag skulle nog säga att ha en familj, ett hus på ett fint ställe och ha ett bra och roligt jobb skulle vara något värt att sikta på! :)

 

Vad gör du om tio år?
- Jag skulle supergärna vilja bli fotograf, men eftersom det är så svårt att bara ha det som ett jobb så har jag försökt sikta in mig på att bli språklärare och ha fotograferingen som en hobby/extraknäck! :)

 

Favoritfärg?
- Det är olika på olika saker, men bara en färg skulle jag nog säga marinblå. :)

Vad inspireras du av?
- Det beror på.. Men olika saker på internet, I guess. Ser jag t.ex en blogg som är superfin kan jag bli lite copycat och försöka göra nåt liknande. Eller om jag t.ex kommer hem till någon och den personen har nånting som jag verkligen gillar så kan jag bli helt till mig och börja fantisera om hur jag skulle kunna inreda mitt eget hem. :)

 

Vilka är dom tre bloggar du går in på först när du startar datorn?
- Jag har inga speciella bloggar som jag besöker bara för att besöka. Men jag har bloggar jag prioriterar när jag är inne på Bloglovin'. Så om jag måste säga tre bloggar blir det nog http://frankiiis.blogg.se, http://prbykajsa.blogg.se och http://ladydahmer.se! :)


Kommentarer
Postat av: Basen

Määääääääääääh,

borde varit

Basenbloggar.blogg.se

Basenbloggar.blogg.se

och

Basenbloggar.blogg.se



2011-08-09 @ 04:19:49
URL: http://basenbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin