Skjut mig långsamt.

DATUM 2011-12-25 - TID 02:25:03

Herregud vad alla ska få fina saker. Kan utan tvekan säga att julen är en förbannat jävla hemsk högtid med orättvisa, blod, svett och tårar.  

Skjut mig långsamt, snälla.



Kollar man på facebook så skrev 95% av mina vänner nåt i stil med "BÄSTA JULEN NÅGONSIN, WIHO, FICK ALLT JAG VILLE HA, ÄLSKAR JULEN!!!!" Medan 4% skrev nåt i stil med "GOD JUL ALLIHOPA HIHI HOHO HAHA JUL JUL JUL!" medan 1% höll med mig och skrev:


Exakt så var det.

När tomten äntligen kommit hem till oss och delat ut alla julklappar så satt jag där i soffan, men mina TVÅ paket medan alla andra, jag överdriver inte, sitter med typ 10-15 paket var och är superglada. Då tänkte jag väl att jag hade fått nåt riktigt kul och värt i mina paket, eftersom jag bara fick två stycken. MEN SATANS HELVETE JAG TRODDE JAG SKULLE BÖRJA GRÅTA.

Jag fick verktyg och ett mackjärn. Woho! Julen i all sin glans! ALLTID. ALLTID. ALLTID!
Sist jag fick nåt jag ville ha var när jag gick typ i trean, och det var ett Harry Potter-lego. 

Jag gillar inte julen, jag blir alltid besviken och sitter där själv med mina värdelösa julklappar. Men ändå så längtar jag alltid till julen. Fy fan.

Visst är det bra att ha verktyg och ett mackjärn, MEN KOM IGEN. Det enda jag hade önskat mig var pengar, en ritplatta och ett par nya hörlurar. Jag tror jag strejkar nästa jul. Fy fan, ännu en gång.

Sen som grädde på moset så gick min kamera sönder idag. Plus att julmaten inte var god. Inte ens laxen.

Värsta. Julen. Någonsin.

Kommentarer
Postat av: Gilraen

Det har blivit en så jäkla hysteri över julen! Jag mår typ illa när man läser på fb där alla "barn" fått ipads, iphones, datorer, plattv:s osv. Och inte bara en dyr sak! utan 2-4....... Själv har jag slutat önska mig saker sedan flera år tillbaka. får bara dåligt samvete när jag får dyra julklappar och själv inte kan ge tillbaka i samma summa. samtidigt som det finns barn som aldrig får uppleva julen på det sätt vi gör. Förstår att du blev besviken över dina julklappar när alla andra fick så fint. men de är ju sjukt lätt att bli de idag när idealjulklappen är typ en macbook eller iphone..... Värsta är väl att barnen inte blir tacksamma om de inte får allt de önskat sig idag.... well well. kanske inte hade så mycket med ditt inlägg och göra. men förstår iaf din besvikelse. julen är väldigt orättvis.

2011-12-25 @ 10:46:07
URL: http://gilraen.se
Postat av: Natascha D

Så sorgligt men så jävla sant! Hatar alltid julen det var inget värre än när man kom tillbaka till skolan och alla bara sa jag fått en dator, en tv, och en ny mobil. Och jag bara ja jag fick 3 dvd'er och lite annat! Och nu har det inte blivit bättre. Nu får vi julkappar som kostar 100 kr för att vi har flyttat över lite pengar på födelsedags presenten istället. Men du ska inte tror att det var så fruktansvärda stora presenter innan fick 500-600 av mamma och pappa tsm... HATAR JULEN -.- och så jävla irriterende att folk ska få presenter som kostar 22 000 -.-

2011-12-25 @ 10:56:57
URL: http://nataschad.blogspot.com/
Postat av: Jennifer

håller med dig...

julen suger men ändå så längtar man till den varje år -.-

2011-12-25 @ 19:12:24
URL: http://grisbacka.blogg.se/
Postat av: Corina

Julen har blivit en hysterisk tid där barnen kräver synnerliga kostsamma klappar ! Det är inte meningen med julen alls. Världen kryllar av borrskämda skitungar i mina ögon !

2011-12-26 @ 08:28:34
URL: http://corina.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin