Usch och fy...

DATUM 2012-07-25 - TID 23:04:26





Har nu jobbat mitt andra arbetspass på kirurgen. Det är jätteintressant och roligt faktiskt! Inte alls som jag trodde. Personalen är jättetrevlig och patienterna likaså. 
Dock så har jag idag på kvällspasset hunnit vara med om den läskigaste och hemskaste upplevelsen jag varit med om. När larmen började gå, när läkare började springa och någon längst ner på avdelningen skrek "hjärtstopp" så trodde jag att mitt eget hjärta skulle stanna. Det var så hemskt, och inte tala om läskigt. Usch! Men som tur var så gick det bra och det blev inga mer komplikationer, så det känns skönt. Men det var verkligen en underlig känsla som gick igenom kroppen, när man inser vad som faktiskt händer. Ja, herregud.
Annars så går det väldigt bra att jobba och det känns som att allt flyter på bra!

Idag så kom Linda till Lycksele för att dumpa lite grejer hos mig och sedan fara iväg till Sandra och Connys bröllop! Bröllop, wow! Stort grattis till dem nu och i framtiden! 
Så nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå och att jag ska fara och hämta upp Linda nånstans, sen ska vi hem och sova. Jag ska upp tidigt och jobba imorgon. Sen efter jobbet så kommer mamma komma och hämta mig så ska vi fara iväg till en bekant till henne där jag ska förhoppningsvis fota hennes hästar! Det ska bli sjukt kul! Sen ska jag iväg med bussen ner till Umeå och träffa Connor. :)

Annars så händer det inte så mycket, livet rullar på och jag saknar vännerna, skolan, rutiner, Umeå osvosv.. Men tiden kommer gå snabbt och snart är det dags att börja mitt tredje och sista år på NTI. Sjukt vad tiden går snabbt! Och sen, två veckor efter att skolan startat igång, så bär det iväg till Rhodos med min älskade Linda! Bara 46 dagar kvar nu!

Appropå resan till Rhodos! Jag och Linda har startat en reseblogg där vi kommer skriva om resan och lägga upp bilder och så, och vi har redan gjort vårat första inlägg. Ni får hemskt gärna kika in på bloggen och kolla där, för vi kommer försöka komma med mer uppdateringar där innan själva resan och under den veckan vi är borta i Rhodos så kommer vi att uppdatera där, förhoppningsvis varje dag, och då kommer jag troligen inte uppdatera nånting här på min egen blogg. :) Bloggen heter: zunnysideup.blogg.se :) Så besök gärna! 

Det var väl allt för den här gången! Hare bra! ;D

Kommentarer
Postat av: TIMELIMITS

Oj!! Vad spännande! Min dröm är att bli läkare, möjligen kirurg, dock är jag så osäker på mina betyg men jag ska arbeta aset av mig när skolan börjar igen, för att få så bra betyg som möjligt! :)

2012-07-28 @ 13:12:32
URL: http://www.timelimits.blogg.se
Postat av: ERIKA EDORSSON

Det lät faktiskt spännande, fast också läskigt! ;)

2012-07-28 @ 22:04:46
URL: http://edorsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin