Svar på tal!

DATUM 2011-12-03 - TID 13:56:13


Arkivbild.
"Hej
Jag skulle också vilja gå upp i vikt men utan att äta näringsdrycker. jag tycker det är viktigt att äta hälsosamt och undrar om du har några tips till mig? tack för en bra blogg"
Jag är väldig ohälsosam, så jag har inte nån riktig koll på vad man ska äta för att äta nyttigt etc, tyvärr. Jag äter mycket fet mat, massvis med godis, dricka, kakor, snabbmat och sånt. Såklart äter jag inte bara sån mat, utan jag äter det som serveras hemma/på skolan, men jag tänker inte så mycket alls på vad jag ska äta för att vara så nyttig som möjlig. Jag äter för att försöka gå upp i vikt, jag har mycket smör och grädde i maten jag själv lagar och jag försöker bara äta så mycket fett som möjligt. Vet inte riktigt om detta var det svar du ville ha, men hoppas det hjälpte lite i alla fall..!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

hittade lite tips som verkade smarta ;



Ät regelbundet. Detta gäller inte bara den som vill gå ner i vikt utan också för den som vill gå upp i vikt. Oavsett om du känner hunger eller inte är det A och O att du ändå inte hoppar över målen.

Ät minst tre mellanmål om dagen. Till skillnad mot den som vill gå ner i vikt bör den som vill gå upp i vikt äta ett kvällsmål före sänggåendet.

Tycker du att det är svårt att äta så många gånger om dagen kan ett mellanmål med fördel bestå av en energikaka.

Ät energität kost. Välj standardmjölk istället för lättmjölk. Se till att du får i dig omättade fetter som finns i bland annat nötter, frön, olja och fet fisk. Välj exempelvis bröd med nötter eller frön, ät müsli till filen och strö nötter över salladen.

Balansen mellan kolhydrater, fett och protein är viktig. En underviktig bör äta som en idrottsman för att få i sig rätt näringsmängd. Det innebär att tallriken ska bestå av 2/4 kolhydrater från potatis, ris, pasta eller dylikt, 1/4 protein och 1/4 grönsaker.

Drick inte läsk – satsa i stället på mjölk eller juice.

2011-12-20 @ 20:11:10
URL: http://tjugoandrejanuari.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

bloglovin